Toimitus- ja sopimusehdot

Hinnat

Verkkokauppamme hinnat ovat euroissa ja ne sisältävät 25.5 %:n suuruisen arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa ainoastaan verkkokaupastamme tehdyissä tilauksissa. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Toimituskulut

Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut.

Toimitusaika

Toimitusaika varastotuotteille on keskimäärin 1 – 3 arkipäivää. Mikäli tuote ei ole varastossa ja menee tehdastilaukseen, toimitusaika on 1-2 vkoa tilauksesta.

Maksutavat

Tarkemmat tiedot verkkokauppamme maksutavoista löydät Maksutavat -sivulta.

Hintavirhe

KitCa -verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Esimerkki:

• Tuotteen hinta on 0 euroa tai hintaa ei ole lainkaan

• Useiden kymmenien eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on merkitty esimerkiksi 4,50 euroa.

Edellä mainitun kaltaisissa tapauksissa virheellinen hinta poikkeaa niin selvästi oikeasta hinnasta, että asiakkaan voidaan olettaa ymmärtävän hinnan olevan virheellinen.

Palauttaminen (vaihto tai peruutus)

Yleistä palauttamisesta:

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen Kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus paketin vastaanottohetkestä alkaen. Palautusoikeus ei koske henkilökohtaisesti valmistettuja/ räätälöityjä (kuten asiakkaan omilla mitoilla tai merkeillä painettuja ja brodeerattuja) tuotteita.

Tuotteen palautuspakettiin tulee liittää kopio laskusta tai lähetyslistasta. Mikäli asiakas on maksanut ostoksensa Paytrail -maksutavalla tai Klarnalla, maksun palautuskin suoritetaan samaa kanavaa käyttäen. Muissa tapauksessa palautusta varten tarvitaan pankkitilinumero. Lisäksi AINA asiakkaan nimi, osoite ja puhelinnumero.

Normaalihintaisten tuotteiden vaihto:

Jos haluat vaihtaa tuotteen, tee uusi tilaus verkkokaupassamme ja valitse se tuote, jonka haluat alkuperäisen tilalle. Voit palauttaessa käyttää asiakaspalautuskoodiamme, jonka saat samalla kun ilmoitat tuotteen palautuksesta. Tällöin tuote viedään huolellisesti pakattuna Postin toimipisteeseen ja lähetyspaketissa on oltava vastaanottajan tiedot: KitCa Oy, Ratastie 16, 03100 Nummela sekä puhelinnumeromme 040 610 6000. Postin palvelupisteessä et tarvitse rahaa, jos käytät palautuskoodia. Kun teet uuden tilauksen, voit vaihtaa alkuperäisen tuotteen mihin tahansa tuotteeseen, ei siis välttämättä tarvitse olla sama tai samanlainen tuote, johon vaihdetaan.

Normaalihintaisten tuotteiden peruutus:

Mikäli kyseessä on koko ostoksen (tai osittainenkin) peruuttaminen, voit palauttaessa käyttää palautuskoodiamme, jonka saat samalla kun ilmoitat tuotteen palautuksesta.

Mikäli katsotaan, että tuote on tarkoituksellisesti hankittu esillepanoa tai kuvauksia varten, ei palautusoikeutta pääsääntöisesti ole. Tällöin myyjällä on oikeus veloittaa palautuvien tuotteiden loppusummasta 20% käsittelykuluina.

Kaikissa palautuksissa pidätämme hyvityksen yhteydessä 12,40 eur (sis. alv:n) palautusmaksun (silloin kun asiakas on käyttänyt palautuskoodiamme).

Outlet- tuotteiden vaihtaminen tai peruuttaminen.

Kaikissa outlet-tuotteissa on normaalit palautusoikeudet. Huomioi kuitenkin, että Outlet -tuotteiden vaihto ei yleensä ole mahdollista, koska pääsääntöisesti kyse on yksittäiskokoisista tuotteista, joihin ei löydy alennushintaista vaihtotuotetta. Outlet/ poistotuotteiden palauttamiskäytäntö on sama kuin kohdissa vaihto ja peruutus.

Yritysasiakkaat ovat velvollisia palauttamaan ja vaihtamaan tilatut tuotteet omalla kustannuksellaan, tai sopimuksen mukaan.

Palautusten ja peruutusten tarkistus

Kun saamme palautetut (vaihdettavat tai peruutetut) tuotteet, suoritamme niiden kunnon tarkistuksen sekä sen, että kaikki ovat omissa alkuperäisissä ja ehjissä pakkauksissaan huolellisesti niihin pakattuina. Tuotteet tulee taitella mahdollisimman hyvin siksi, etteivät ne vaadi silittämistä tai muuta ylimääräistä kunnostusta uudelleenmyyntiä varten. Mikäli näissä on puutteita, tulemme veloittamaan kunnostuksesta koituvia kustannuksia 10-25 euroa/ palautettu lähetys, riippuen palautettavien tuotteiden kunnosta. Mikäli tuotteet tai osa niistä ovat täysin myyntiin kelpaamattomassa kunnossa, asiakkaan on korvattava ko. tuotteen hinta kokonaisuudessaan.

Hyvitys

Mikäli asiakas on maksanut ostoksensa Paytrail -maksutavalla tai Klarnalla, maksun hyvityskin suoritetaan samaa kanavaa käyttäen. Muissa tapauksessa palautusta varten tarvitaan pankkitilinumero. Lisäksi AINA asiakkaan nimi, osoite ja puhelinnumero. Kun tuote on palautunut ja se on tarkistettu, suoritamme asiakkaalle tuotteen hyvityksen mahdollisimman pian, normaalisti muutaman pvän kuluessa.

HUOM. Vaihdosta tai peruutuksesta on AINA sovittava etukäteen!

Mikäli vaihtoa tai peruutusta ei sovita etukäteen, tai mikäli asiakas toimittaa tuotteen omatoimimisesti muuhun kuin tavarantoimittajan varaston osoitteeseen (Ratastie 16, 03100 Nummela), on tavarantoimittajalla halutessaan oikeus vähentää em. kustannusten lisäksi kulut, jotka muodostuvat mahdollisesti tarvittavien, väärään paikkaan toimitettujen tuotteiden noutojärjestelyjen vuoksi.

”No show” eli noutamaton lähetys

Tilausta ei kannata jättää noutamatta. Mikäli näin käy, jakelija toimittaa paketin takaisin myyjälle, jolloin joudumme perimään tästä koituneet toimitukselliset ja muut käsittelykulut asiakkaalta ja sen hinta on 20 eur. Tässä tapauksessa luonnollisesti hyvitämme palautuneen tuotteen hinnan. On huomioitavaa, että noutopisteet säilyttävät lähetyksiä yleensä viikon verran, jonka jälkeen tilaus palautuu lähettäjälle.

Omistusoikeus

Omistusoikeus kaupan kohteeseen kuuluu myyjälle, kunnes koko kauppasumma on maksettu.